• تعاریف عملیاتی اصطلاحات و متغییرهای پژوهش

قابلیت اعتماد برند: قابلیت اعتماد برند، خلاصه­ی همکاری­های بلندمدت مشتری با فراهم­کننده­ی خدمت است (دهدشتی شاهرخ و همکاران، 1389).

وفاداری به برند: وفاداری به برند حاکی از نگرش مثبت مشتری به برند و پایبندی و قصد ادامه خرید درآینده است. وفاداری به برند، به طور مستقیم متاثر از رضایت یا نیتی مشتری از برند در طول زمان و همین­طور کیفیت محصول است (دهدشتی شاهرخ و همکاران، 1389).

تعهد وفاداری: تعهد احساسی مثبت است که وابستگی روانی را به شریک رابطه­ای نشان می­دهد (دهدشتی شاهرخ و همکاران، 1389).

تعهد مستمر: ارزشیابی شناختی از هزینه­های مربوط به ترک سازمان و شناسایی نیازهایی را که به حفظ رابطه منجر می­شود نشان داده و هزینه­های نقل و انتقال را بررسی می­کند. تعهد مستمر نیروی مبتنی بر اجبار را نشان می­دهد که مصرف­کننده را به دلیل نیاز به تهیه­ی خدمات متعهد می­کند (دهدشتی و همکاران، 1389).

توصیه های کلامی: به هر گونه فعالیتی گویند که یک مصرف کننده انجام می­دهد تا جهت انتقال اطلاعات به مصرف کننده­ای دیگر منتقل شود. تبلیغ دهان به دهان ارتباطات غیر­رسمی مشتریان با یکدیگر درباره تملک، استفاده از ویژگی­های یک محصول یا خدمت و یا عرضه­کنندگان آن است (گرملر و همکاران[1]، 2001).

تمایل به تغییر بانک: تمایل مشتریان برای امتحان کردن دیگر بانک­ها.

رضایت: رضایت ارزیابی تفاوت ادراک شده میان انتظارات قبلی  و عملکرد واقعی محصول است. رضایت به صورت تحقق لذت بخش تعریف می­شود. یعنی مصرف کننده احساس می­کند که مصرف، نیاز، خواسته، هدف و… او برآورده شده و این تحقق، لذت بخش است (الیور[2]، 1999).

 

 

 

 

 

  • تعریف عملیاتی اصطلاحات و متغیرهای پژوهش

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع شاخص مولفه
Erdem & Swait (1998) قابل باور بودن ادعاهای بانک در مورد خدماتش قابلیت اعتماد برند
Sweeney & Swait(2008) ارائه­ی آنچه بانک قول به انجامش داده بود
داشتن نامی که بتوان به آن اعتماد کرد
عدم وانمود به چیزی که نیست
یادآوری کسی که با صلاحیت است و از کاری که  انجام می دهد آگاهی دارد
پیشگام  بودن در استفاده از فن­آوری برای ارائه­ی بهتر خدمات
نوری و فتاحی(1389) تعهد و مسئولیت و حسن رفتار کارکنان رضایت
برآورده شدن رضایت از بانک به دلیل نظم و ترتیب در بانک
Rust & Zahorik(1993) داشتن تجربه خوب استفاده خدمات بانک
Inamullah khan(2012) لذت بردن به خاطر سوددهی بالای بانک
Lin &Wu( 2011) برآورده کردن انتظارات مشتری به دلیل سرعت و دقت کارکنان
Meyer & Allen(1984,1997) علاقه مندی شخص به داشتن ارتباط با بانک تعهد وفاداری
Sweeney & Swait(2008) تمایل زیاد برای یک خانواده بودن
اهمیت داشتن ارتباط با بانک
انجام هرگونه تلاش برای حمایت از  بانک
اهمیت تعهدات مشتری نسبت به بانک
اهمیت قایل شدن برای آنچه به طور مشخص قصد حمایت از آن را داریم
Meyer & Allen(1984,1997) پریشانی شخص برای ترک بانک تعهد مستمر
Sweeney & Swait(2008) تاسف از آنچه ممکن است به خاطر ترک بانک اتفاق بیفتد
به وجود آمدن در هم گسیختگی در صورت تصمیم به ترک بانک
Zeithaml et al. (1996) سپردن برخی از کارها به بانک­های دیگری که نرخ کارمزد پایین تری مطالبه می­کنند تمایل به تغییر
Sweeney & Swait(2008) ادامه انجام عملیات بانکی توسط این بانک در صورت افزایش اندک قیمت
تغییر بانک به دلیل عدم رضایت از برخی خدمات
Zeithaml et al. (1996) بیان مطالب مثبت در مورد بانک به دیگران توصیه های کلامی
  1. Gremler

[2]. Oliver

برای دانلود متن کامل اینجا کلیک کنید


مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

کارآفرینی،طرح توجیهی دمنوش نیوشا آسمان کبود ثبت شرکت سایت تفریحی و سرگرمی تاپ مطلب تبلیغات در گوگل